Przejdź do głównej zawartości

Wreszcze wiosna!


Od kilki dni mamy już kalendarzową wiosnę , ale niestety na dworze i na termometrach jeszcze jej nie widać.W tym roku całą rodziną czekamy na wiosnę jak za zbawienie. Od początku stycznia do tej pory meczą nas przeziębienia i grypa . Niech już pudzie sobie ta zima i przywita nas wreszcie ciepły wiaterek, słońce i co tam wiosenna burza też może być jak mówiła moja babcia "wzruszy ziemie to będzie wszystko lepiej rosło":)
Spokojnie mogę powiedzieć, że w tej porze roku lubię wszystko. Nawet te deszcze:) 





Uwielbiam poranki gdy wychodząc rano z domu pomimo, że jest jeszcze troszkę chłodno to czuć wiosenne rześkie powietrze. Zapach wiosny jest wspaniały. Mokra trawa, rosa, różne kwiaty i rośliny tworzą nie powtarzalną kompozycję. Słodki zapach bzu, soczyste truskawki, świeży młody koperek i natka pietruszki ...Rozmarzyłam się...

Dzisiaj chcę Wam przedstawić to co najbardziej lubię o tej porze roku i czego już się nie mogę doczekać


1. Ogródek

Jestem szczęściarą , mam swoje podwóreczko, a w nim troszkę miejsca na roślinki. 
Wiecie jestem początkującym ogrodnikiem. dopiero zaczynam "babrać się w ziemi" i coraz bardzie mi się to podoba. Na razie będą to sadzonki kwiatów w skrzynkach na tarasie. Planuje też zrobić dwie spore rabaty z rożnymi ozdobnymi roślinami, a w przyszłości marzy mi się mały warzywniak. Swoje pomidorki, ogóreczki, zioła - coś wspaniałego.










2. Kwiaty w domu

Która kobieta nie lubi dostawać kwiatów?? Zapewne jest ich nie wiele. Wiosna to tak wspaniały czas gdzie nie musimy czekać na bukiet od ukochanego ( choć było by miło;)). Na każmy rogu za parę złotych możemy kupić bukiecik żonkili , tulipanów czy goździków. Te ostatnie lubię najbardziej. mają piękne kolory i długo cieszą oko. 
Będąc na spacerze w plenerze warno się rozejrzeć za krzakami bzu czy forsycji. kilka gałązek wspaniale ożywi pokój , a zapach buzu jest obłędny.
Oprócz kwiatów w wazonie mam również takie w doniczkach. Hiacynty i żonkile można nabić nawet w markecie . Są nie drogie , a gdy przekwitną cebulki chowamy w ciemne miejsce i za rok znów cieszą oko.













3. Spacery i wycieczki
W tygodniu spacer po parku to najlepsza forma relaksu. Otaczająca zieleń, szum liści na drzewach, ławeczki na których można usiąść i poczytać gazetę, oraz place zabaw :) 
A sobota i niedziela wypad za miasto. Lubimy z rodziną zwiedzać pobliskie okolice. Jura krakowsko- częstochowska to przepiękne miejsce. Kryje wiele tajemnic i pięknych szlaków z ruinami zamków, skałkami i źródełkami. Polecam Janów, Olsztyn, Złoty Potok ( pyszne świeże pstrągi) Bobolice i tak mogła bym jeszcze wymieć:)






4. Warzywa i owoce
Uwaga, uwaga nadchodzą świeżutkie młodziutkie rzodkiewki, ogórki, pomidorki, truskaweczki i malinki. Kocham to!!
Na straganach pojawią się skrzynie wypełnione kolorowymi owocami i warzywami. Wszystkie pachnące i świeżutkie. 
Twaróg z rzodkiewką i szczypiorkiem, butwinka, chłodniki, młode ziemniaczki z koperkiem i masłem czy to nie brzmi wspaniale? 
Mi już ślinka cieknie;) 
U dziadków na wsi jest nieduży sad, rosną tam drzewa czereśni, wiśni, śliwek, agrest i porzeczki. Wspaniale móc zjeść owoce zerwane prosto z drzewa, a zbieranie ich do koszyka to ogromna frajda dla maluchów.
Już moja córka  pyta" Kiedy kupisz truskawki i arbuza?"
Hihi już nie długo!

















Taka jest moja ukochana wiosna.
Co Wy najbardziej lubicie  we wiośnie?? 
Jestem bardzo ciekawa:)



Komentarze

  1. Piękne zdjęcia =) I bardzo zazdroszczę podwórka! Chociaż sama ręki do kwiatów nie mam i nawet kaktusy przy nie usychają, to sama możliwość wyjścia z kawą na taras... Marzenie =)

    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie =)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam wiosne, choc jeszcze nie mialam okazji skorzystac z ladnej pogody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że będzie już tylko coraz cieplej.

      Usuń
  3. Też czekam na wiosnę jak na zbawienie ;) już się nie mogę doczekać wycieczek za miasto, choćby takich kilkugodzinnych :) piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) nawet takie jedno dniowe wycieczki potrafią zrelaksować. Uwielbiam:)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję że niedługo będzie cieplej.

      Usuń
  5. Zieleń daje dużo pozytywnej energii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zazdroszczę Ci ogródka...ja mam jedynie kwiaty na parapecie, ale w sumie to też coś ;) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już na działeczce też zaczynam powolutku prace, ach wiosna jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie kwiaty w domu i na dworze wiosną muszą być :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie jeszcze zima, ale już czekam na wiosnę, a te truskawki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też uwielbiam żywe kwiaty! :) W ten wiosenny czas tylko wymieniam je w wazonie na komodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie praaawie wiosna! ale jutro ma byc lepiej

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Ja tez uwielbiam wiosne, podpisuje się pod tymi punktami , które wymieniłaś :) Wiosna jak wszystkie rośliny - ja tez budzę się do życia haha :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny ogródek, my z mężem w tym roku zaczynamy obsadzać podwórko krzaczkami. Ale nim pojawią się w nim kwiaty i inne kwiaty to jeszcze daleka droga.
    Wycieczka musiała się udać, piękne widoki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wczoraj wypilam pierwszą w tym roku kawe e ogrodzie :)
    Uwielbiam ten czas! Ale zbuntowałam się i powiedziałąm, że w tym roku palcem w ogrodzie nie kiwnę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm naszła mnie ochota na pyszny twarożek z rzodkiewka jak o niej napisałaś :p
    ONLY DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne wiosenne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tylko pozazdrościć ogródka :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Krem do rąk Nivea Kwiat Wiśni i Olejek Jojoba

Witam:) Na początku lutego spotkała mnie bardzo miła niespodzianka. Dostałam od Klubu Nivea małą paczuszkę, a w niej nowy krem do rąk Kwiat wiśni i Olejek jojoba. To cudeńko dostałam w ramach akcji testowania nowych produktów Nivea i jestem powiem szczerze bardzo miło zaskoczona bo to pierwsza taka niespodzianka w moim życiu:)) Teraz zacznę od początku. Kremik był zapakowany w pudełeczko z Logo Moja Nivea. Samo opakowanie bardzo ładne , na pewno je do czego wykorzystam. Od producenta: Poczuj rozpieszczającą pielęgnację olejkami w szybko wchłaniającym się kremie do rąk .Wypróbuj Olejek w kremie do rąk Nivea kwiat wiśni i Olejek jojoba: -Zapewnia 24 godzinne nawilżenie bez uczucia lepkości -Pozwala cieszyć się delikatnym zapachem kwiatu wiśni -Sprawia, że skóra twoich dłoni staje się nie wiarygodnie miękka w dotyku. Krem do rąk jest w jasno niebieskiej tubie. Jest ona nieduża  ma 75 ml, ale jednocześnie bardzo poręczna. Świetnie nadaje się do torebki ( ja go właśnie t

Kawowy peeling Bare Care

  Witam:) Przychodzę do Was dzisiaj z peelingiem kawowym Bare Care wersja z kokosem. Pisałam, już że to cudeńko znalazło się w moim posiadaniu dzięki portalowi Trustedcosmetics  za co jeszcze raz dziękuję.  Czas przejść do konkretów. Peeling dostajemy w papierowym opakowaniu zakończony klipsem, dzięki czemu po pierwszym otwarci spokojnie możemy go zamknąć i nic nam się nie wysypie. Samo opakowanie wskazuje, na to że produkty jest naturalny i tak właśnie jest. Na torebce mamy informacje potwierdzające, że kosmetyk jest w 97% naturalny, ręcznie robiony i nie testowany na zwierzętach.To mi się podoba:)! Bare Care peeling kawowy - kokos Coffe Scrub ma nawilżać , ujędrniać skórę. Redukować rozstępy i cellulit oraz wygładzić ciało. Powinno się go stosować 2-3 razy w tygodniu, a masaż robić prze 5 minut. W składzie znajdziemy samo dobro : -Kawa Robusta -Czekolada -Olej lniany -Olej z awokado -Cukier trzcinowy -Sól bocheńska -Witamina E -Olej słoneczniko

Pokaż wakacyjną kosmetyczkę — kosmetyki do wakacyjnej pielęgnacji twarzy

Pakując wakacyjną kosmetyczkę staram się ograniczyć do naprawdę niezbędnych rzeczy. Wybierając kosmetyki do pielęgnacji twarzy biorę tylko te podstawowe : Płyn micelarny/ chusteczki do demakijażu, żel do mycia, krem do twarzy i mgiełkę.  Dzisiaj chcę wam przedstawić krem do twarzy oraz wodę termalną, które zawsze się u mnie świetnie sprawdzają. Nie będę pisała o płynie i żelu ponieważ zawsze jest to jakiś inny inny produkt. Nie mam tu żadnego letniego pewniaka. Natomiast krem i woda to zupełnie inna bajka:) Avene woda termalna Używałam wody termalnej z różnych firm, jednak ta od Avene jest dla mnie najlepsza. Sama woda jest wyskokowej jakość , bogata w minerały. Bardzo dobrze łagodzi podrażnienia, nawilża, koi i uspokaja skórę. Rozpylana jest na bardzo drobne kropelki tworzące dosłownie mgiełką. Nie ma tu mowy o pojedynczych większych kroplach, jest bardzo delikatna i przyjemna. Lubię ją stosować na rano tak na przebudzenie przed €życiem kremu i wieczorom . W